zondag 11 januari 2015

WARME BREUGHELTAART MET VANILLE-IJS uit IK (K)OOK van Spar


Zoals de meesten onder jullie wel weten neem ik raar of zelden zomaar een recept over uit een boek of tijdschrift of het zou van Roger Van Damme of Mary Berry moeten zijn -;) en dan komt er steevast een vermelding van de auteur aan te pas.
Vandaag heb ik een recept getest uit het boekje van Spar.
Ipv de kant en klare kruimeldeeg (waar niks mis mee is) heb ik mijn kruimeldeeg zelf gemaakt en direct in dubbele hoeveelheid zodat ik nog een portie in de diepvries heb voor een volgende taart.
Je zou ook kant en klare bladerdeeg kunnen gebruiken, steeds zeer lekker in combinatie met appel.
De appelmoes heb ik ook zelf gemaakt met Cox en Jonagold appels wat een appelmoes opleverde met nog heel wat stukken er in wat natuurlijk wel zo lekker is in taart.  Aangezien ik geen abrikozenconfituur in huis had heb ik die vervangen door bosbessenconfituur.
Het recept spreekt van 1 eiwit met 200 gr amandelschilfers maar 1 eiwit is te weinig en 200 gr schilfers is teveel dus gebruik 2 eiwitten en klop ze lichtjes op, dat maakt het verdelen over de taart veel makkelijker en gebruik de helft van de amandelschilfers dt is meer dan genoeg en zo heb je nog over voor een volgende taart.

Het resultaat staat in de oven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten